Departament de Joventut de la Ribera d'Ebre
  Imprimir EMAIL help
Mes anterior Dia anterior Dia següent Mes següent
Vista anual Vista mensual Vista setmanal Veure Avui Cercar Anar a un mes
Ascensió al Pic de Bastiments, entre la Catalunya Nord i la Catalunya Vella

A cavall de la frontera que separa França de Catalunya hi trobem El Pic de Bastiments (2.881 m.) és una muntanya situada a l'eix entre el Ripollès i el Conflent , que separa el Circ d' Ulldeter amb el Circ de Bassibers . Del costat nord-català és conegut com a Pic del Gegant . És el pic més oriental dels Pirineus que assoleix els 2.800 metres; més enllà ja no hi ha cap cim que superi aquesta cota. Està situat a la confluència dels termes de Setcases , Queralbs i Fontpe drosa . És un cim sense cap dificultat tècnica i que per la seva ubicació ofereix excel·lents panoràmiques i la facilitat d'accés fa que sigui força freqüentat. Nosaltres seguirem una ruta no tant habitual, que ens portarà a la Portella de Mentet, des d'on seguint la carena, podrem començar a gaudir d'àmplies panoràmiques que ens duran fins al Pic de La Dona (2.704 m.), el Puig d'Ombriaga (2.634 m.), el Coll de La Geganta (2.611 m.) i finalment el Pic de Bastiments. Pel retorn ho farem pel conegut Coll de La Marrana (2.550 m.), on si algú no en té prou podrà pujar al proper Gra de Fajol (2.708 m.). Des del Coll de La Marrana baixarem a trobar les pistes d'esquí que ràpidament ens retornaran a l'aparcament de l'estació d'esquí de Vallter2000 (2.100 m.).

Sortida: serà a les 8:00 del matí de l'aparcament de Vallter2000, ens reunirem davant de l'edifici del bar. Cal ser puntuals , preveiem que l'excursió serà d'unes 5-6 hores, per tant serà matinal. El bar-restaurant del resort Vallter2000 acostuma a estar obert a l'estiu.

Nota informativa: Com ja és habitual en aquesta sortida d'agost, cadascú es busca el lloc per dormir, en aquesta vall des de Ripoll fins a Setcases hi ha un munt de pobles amb hostals, allotjaments rurals i hotels, i per a amants del càmping, a Vilallonga del Ter ni teniu un que està molt bé. [+]

 

Enrere